понеделник, 22 декември 2014 г.

Възрастови кризи

Възрастови кризи
В хода на развитието на детето се преминава и през така наречените възрастови кризи, които са нормално психологично явление.

Първа възрастова криза- от две до четири години. Характеризира се с прояви на негативизъм, откриване на собственото „ Аз „ и тенденция към самостоятелност.
Втора възрастова криза- от шест до седем години. Свързана е с започване на училище, нови изисквания, дисциплина, подчиняемост, задължения и отговорности. Разширява се умствения кръгозор, изработват се нови мотиви за поведение и отношение към хората.
Трета възрастова криза- пубертетна криза, с характерните прояви на пубертета.
Най- често подпомагащи фактори за благоприятен изход от възрастовите кризи са :
·        Пълното и функциониращо семейство, атмосферата на топлина, разбиране и подкрепа в близката и по- широката обкражаваща среда
·        Възпитанието в морално – етични норми на поведение и спазването на общоприетите стандарти
·        Природосъобразен начин на живот, спазване на хигиенни норми, режим, съобразен с възрастта и спецификата на детето
·        Насочване към хоби, изкуство и / или спорт, предпочитан от детето и подходящ за неговата възраст понякога е фактор, който разрешава на детето и родителите не само да преудолява кризи, но и срещне значими за бъдещето му личности, които могат да повлияят положително на развитието му
·        От значение са и взаимодействията на институцийте, работещи с деца професионално, да подпомагат детското развитие, а не да подхождат формално към детските съдби
В България за диагностициране на болестните състояния е разработена по международна класификация на заболяванията, при която е възприета буквено- цифрена схема на кодиране.

Няма коментари:

Публикуване на коментар