Групови правила:
1. Да се изслушваме
2. Да работим като
екип
3. Да не излизаме от
стаите по време на сесиите неоснователно
4. Да бъдем активни
участници
5. Да си сътрудничим
6. Да си изключим
мобилните телефони
7. Да бъдем „тук и
сега”.
Материали – лист
хартия от флипчарт, маркер, тиксо.
Времетраене – 10 мин.
11. 20 ч. - упражнение № 1 –
“Личност и професия/занимание” (Галена Грозданова)
Водещите раздават картончета и химикалки на участниците и
им задават за задача да напишат своето име
(псевдоним или както искат да го наричат) и професия (с какво се занимават). Ако е родител на дете със СОП да отбележи това. Водещите правят същото и всеки поставя картончето пред себе си да се вижда от всички.
Материали – картончета, химикали.
Времетраене – 5 мин.
11. 25 ч. – упражнение № 2 – „Табло на очакванията” (Нели Пенчева)
На голям лист хартия,
залепен за стената, всеки участник става и записва какво го е довело на тренинга,
очакванията си. Прочитаме написаното и обръщаме листа на обратно.
Водещият благодари на
участниците и им съобщава, че в края на тренинга отново ще се върнат към това
упражения и че сега е ред да преминат към следващото упражнение.
Материали: лист хартия, маркер, тиксо.
Времетраене – 10 мин.
11.35 ч. - упражнение № 3 – мозъчна атака „Различията правят многообразието
в света” (Галена Грозданова)
Един от водещите (Галена
Грозданова) задава следния въпрос към участниците: „Какво е първото нещо, което
ви идва на ум, когато чуете термина „дете със СОП” ? Учатниците изказват
различни предложения, които водещият записва на дъската. След това водещият
задава втори въпрос: „Какво е първото нещо, което ви идва на ум, когато чуете
израза „поведение на дете със СОП”? Учатниците изказват различни предложения,
които водещият записва на дъската.
Водещите синтезират информацията и я допълват, след което дават
определение за СОП и обясняват поведението на децата със СОП.
Няма коментари:
Публикуване на коментар