13:15- 13:45- Обедна почивка
13:45 ч. - упражнение
№7 – ‘Скала
на настроението и желанието за работа” (Нели Пенчева)
Всички участници зедно с водещите сядат в кръг. Всеки участник трябва
да опише настроението си в момента, както и желанието си за работа по скали от
1 до 10, независимо какви са причините за това състояние. Водещият рисува две
скали на дъската.
Отговорите се коментират между
участниците и водещите.
Материали – дъска, маркери.
Времетраене – 10 мин.
13.55 ч. - упражнение №8 –
„Среща с проблема” (Галена Грозданова)
Участниците се
разпределят на случаен принцип по двойки.
Единият от участниците играе ролята на дете със СОП, а другия на негов
учител/родител по избор. Двойките участниците работят самостоятелно като
„съчиняват” проблемна ситуация и се опитват чрез ролите си да я решат. След
това участниците сменят ролите си. Един участник от всяка двойка споделя опита
си пред останалите.
Въпроси за коментар:
1. Кое ви беше най-трудно в цялото упражнение?
2. Коя роля ви беше по-трудно да изиграете?
3. Какви нови идеи ви дойдоха за общуването за децата със СОП?
4. Беше ли нужно да навлизате в неговия свят? Защо?
Материали – няма
Времетраене – 30 мин.
14.25. ч – 14.35 ч. – Малка
почивка
14.35 ч. - упражнение
№ 9 – „Табло
на очакванията” (Нели Пенчева)
Водешият объща листа с очакванията към участниците и отново ги прочита.
Въпроси за коментар:
1. Оправдаха ли се очакванията ви ?
2. По каква причина някои очаквания не са се оправдали според вас?
Отговорите се обсъждат от
всички.
Обяснения: Водещият разяснява, че очакванията водят до разочарование, тъй
като предизвикват неудовлетворение, когато не бъдат оправдани. Ученето е непрекъснат процес, който продължава
през целия съзнателен живот на човека, инсайтът може да се появи в последствие
и представлява продължителност на мисловния процес на подсъзнателно равнище.
Материали: лист с очаквания.
Времетраене – 10 мин.
14.45 ч. - упражнение
№10 –
„Кошница с идеи” (Галена Грозданова)
Водещите предоставят кошница с малки празни листчета вътре. Всеки
участник става, взема листче от кошницата на което записва идеята/идеите от
тренинга, които ще занесе вкъщи / на работа със себе си. Всеки прочита пред
другите какво е написал. След това листчетата остават за участниците.
Материали – кошница, листчета, химикалки.
Времетраене – 15 мин.
Заключителни думи: (Нели
Пенчева) Благодарим ви за
участието, надяваме се, че тренинга беше
полезен и приятен за вас. Ако имате
желание и не сте много уморени, бихте ли попълнили въпросник за обратна връзка,
преди да тръгнете.
Няма коментари:
Публикуване на коментар