събота, 13 септември 2014 г.

Развитие на умения за справяне с поведението на деца със специални образователни потребности (СОП) „Трудни деца” -девета част

  13:15- 13:45- Обедна почивка

13:45 ч. - упражнение 7 – ‘Скала на настроението и желанието за работа” (Нели Пенчева)
   Всички участници зедно с водещите сядат в кръг. Всеки участник трябва да опише настроението си в момента, както и желанието си за работа по скали от 1 до 10, независимо какви са причините за това състояние. Водещият рисува две скали на дъската.
 Отговорите се коментират между участниците и водещите.

Материали – дъска, маркери.
Времетраене – 10 мин.

13.55 ч. -  упражнение 8 – „Среща с проблема” (Галена Грозданова)
  Участниците се разпределят на случаен принцип по двойки.  Единият от участниците играе ролята на дете със СОП, а другия на негов учител/родител по избор. Двойките участниците работят самостоятелно като „съчиняват” проблемна ситуация и се опитват чрез ролите си да я решат. След това участниците сменят ролите си. Един участник от всяка двойка споделя опита си пред останалите.

Въпроси за коментар:
1. Кое ви беше най-трудно в цялото упражнение?
2. Коя роля ви беше по-трудно да изиграете?
3. Какви нови идеи ви дойдоха за общуването за децата със СОП?
4. Беше ли нужно да навлизате в неговия свят? Защо?

Материали – няма
Времетраене – 30 мин.


14.25. ч – 14.35 ч. – Малка почивка

14.35 ч. - упражнение 9 – „Табло на очакванията” (Нели Пенчева)
   Водешият объща листа с очакванията към участниците и отново ги прочита.
 Въпроси за коментар:
1. Оправдаха ли се очакванията ви ?
2. По каква причина някои очаквания не са се оправдали според вас?

 Отговорите се обсъждат от всички.

Обяснения: Водещият разяснява, че очакванията водят до разочарование, тъй като предизвикват неудовлетворение, когато не бъдат оправдани.  Ученето е непрекъснат процес, който продължава през целия съзнателен живот на човека, инсайтът може да се появи в последствие и представлява продължителност на мисловния процес на подсъзнателно равнище.

Материали: лист с очаквания.
Времетраене – 10 мин.


14.45 ч. - упражнение 10 – „Кошница с идеи” (Галена Грозданова)
   Водещите предоставят кошница с малки празни листчета вътре. Всеки участник става, взема листче от кошницата на което записва идеята/идеите от тренинга, които ще занесе вкъщи / на работа със себе си. Всеки прочита пред другите какво е написал. След това листчетата остават за участниците.


Материали – кошница, листчета, химикалки.
Времетраене – 15 мин.


Заключителни думи: (Нели Пенчева) Благодарим ви за участието, надяваме се, че тренинга  беше полезен  и приятен за вас. Ако имате желание и не сте много уморени, бихте ли попълнили въпросник за обратна връзка, преди да тръгнете.










Няма коментари:

Публикуване на коментар