12.05 – 12.15 ч. – Малка
почивка.
12:15 ч. - упражнение №5 - „ Пример за работа с дете с множество
увреждания” ( Нели Пенчева )
Водещият прочита пример за работа с дете с множество
увреждания /аутизъм и глухота/ и за това как барабанотерапията му оказва
положително въздействие. Участниците се подтикват да изкажат мнения за метода
на работа. След това водещият предоставя теория за музикотерапията и
барабанотерапията относно децата със СОП. Написва се на дъската заглавието на
книгата и интернет адрес за допълнителна информация.
Сега ще
ви прочета един пример за работа с
аутистично дете. След това ще го обсъдим заедно. С колежката сме избрали да ви запознаем с
аутизма и да дадем пример за това как барабанотерапията подпомага такива деца,
тъй като аутизмът се среща приблизително при 1 на 2000 деца./
литературата от която са изведени данните е от 2004 г./. Смущаващо е, че
аутизмът има тенденция да нараства с тревожна бързина. Около 67 милиона души
по света са засегнати от аутизъм. Преди 6 години в САЩ статистиката сочи 1 на
150 деца. В момента тя е 1 на 120. По неофициални данни децата с аутизъм в
България са около 16 хиляди.
Ще започнем с една мисъл на
д-р Бари Бърнстейн, която гласи „Смятам, че най-важното нещо в работата с
аутистичните деца е да се срещнеш с тях в техния собствен свят.... Ако дам на
дете да свири с филцова палка и се нагодя по неговия ритъм, в 100% от случаите
неговите очи светват, защото то получава усещането от това, какво означава да
бъдеш в ритъм с друго човешко същество.”
Ето и примера, който дава Тони
Скарпа: „ Работех веднъж седмично в продължение на една година с читиригодишно
момче, което беше както аутист, така и глухо. Преди да започнем индивидуалните
занимания, работех с него в класната стая с всички други деца. Ако оставите
това дете да се оправя само, то ще застане в ъгъла на стаята и ще започне стим
(стимулиране). Стим е, когато аутистичното дете извършва повторяеми
движения. Например клатене, правене на определени мимики на лицето или движения
на главата напред-назад. Това се прави много бързо и упорито и изглежда, че
кара аутистичното дете да се чувства добре. Поради факта, че няма върху какво
да се съсредоточат външно те правят стим.
Няма коментари:
Публикуване на коментар